Начало Тонът на времето Георги А. Богданов: Бил съм на доста кастинги и съм се провалял много пъти
4819
Тонът на времето

Георги А. Богданов: Бил съм на доста кастинги и съм се провалял много пъти

През 2022 година актьорът Георги А. Богданов беше номиниран за дебют на наградите „Икар“ – за участието си в спектакъла „Пазаруване и секс“ (реж. Димитър Илиев). В края на февруари направи своя пробив в телевизията с водеща роли в сериала „Алфа“ по Би Ти Ви

| 23 Март 2024, 08:01 ч.
Георги А. Богданов: Бил съм на доста кастинги и съм се провалял много пъти
Георги А. Богданов: Бил съм на доста кастинги и съм се провалял много пъти
Снимка © DFA

През 2022 година актьорът Георги А. Богданов беше номиниран за дебют на наградите „Икар“ – за участието си в спектакъла „Пазаруване и секс“ (реж. Димитър Илиев). В края на февруари направи своя пробив в телевизията с водеща роли в сериала „Алфа“ по Би Ти Ви.

В интервю , той говори за ползите и недостатъците в обучението в Националната академия за театрално и филмово изкуство (НАТФИЗ), както и за разликите между българските театър и кино. 

Още от рубриката
Като домакин на среща на много близки хора. Така Десислава Стоянова определи усещането да посрещне препълнената с посетители зала на откриването на фотографската изложба "Майки / дъщери" в Центъра за съвременно изкуство и библиотека в Бургас. "Историята, която разказваме тук, е много съкровена. Тя е за четири поколения жени от моето семейство и дълго е премисляна и пр ...
Вижте повече

„Алфа" разказва за преподавател в катедрата по наказателно-правни науки, който се подготвя за професионалното си завръщане като ръководител на новосформиращ се отдел „Серийни престъпления“. Четирима негови студенти се явяват на конкурс за една от позициите в екипа. В актьорския състав са познати актьори като Иван Бърнев и Стефан Вълдобрев, но и млади таланти като Богданов, Валентина Каролева, Виолина Доцева и Спартак Панталеев.

Макар сега те да попадат под светлината на прожекторите, пътят до този момент не е лесен. „Аз съм бил на доста кастинги, преди да снимам за първи път сериал и съм се провалял много пъти. Не мисля, че е лесно. Въпрос на късмет е, защото е супер субективно това дали ще те изберат. Дали ще паснеш точно на този човек, на когото е идеята, дали той вижда точно такъв като теб в тази роля. Може да си много добър актьор, но да не ставаш за това конкретно нещо“,  обясни Богданов.

Повече от NRD2+
Аналогови и дигитални творби, изследващи връзката между природата и технологиите в съвременния свят. Това е изложбата „Поема в дърво и метал“ на Филип ...
Вижте повече
Историята на Пепе, един от хипопотамите от частния зоопарк на колумбийския наркобарон Пабло Ескобар, е вдъхновила доминиканския режисьор Нелсон Карло ...
Вижте повече
Американската певица Тейлър Суифт поставя рекорд след рекорд и с новия си албум The Tortured Poets Department, който излезе само преди седмица. Към пр ...
Вижте повече
Звездата на АББА Бени Андершон е заменил поп музиката с класическа в нов ангажимент към шведска радиостанция, съобщава ДПА. 77-годишният Андерсен е с ...
Вижте повече
Приемат се заявки за участие във втория конкурс за комикс „Крайморска среща“, съобщават организаторите му от фондация „Град и посоки“. Това издание е ...
Вижте повече
Британският крал Чарлз Трети представи първия си официален портрет след коронацията, която беше през май миналата година, съобщиха световните осведоми ...
Вижте повече
Полицията в Испания разби група за фалшифициране на произведения на изкуството, заподозряна в продажба на фалшификати, за които се твърди, че са творб ...
Вижте повече
„Стабат Матер“ от Франц Шуберт ще прозвучи за пръв път в България на 26 април, съобщават организаторите на концерта от БНР. В навечерието на Великден ...
Вижте повече
Русенският театър ще представи спектакъла "Епопея на забравените" по Иван Вазов на националния празник на България - 3 март. Това съобщи пиарът на кул ...
Вижте повече
Традиционната изложба "Пролетен салон" на плевенските художници бе открита тази вечер в Арт центъра в Градската градина. В нея се представят 54 автори ...
Вижте повече
"Аз съм щастлив човек, защото винаги се занимавам с това, което обичам, а аз обичам много неща", споделя режисьорът, актьор, сценограф, аниматор и худ ...
Вижте повече
Природни пейзажи и цветни натюрморти с пъстри букети на Ема Йорданова ще бъдат представени в седмата изложба на художничката. Експозицията се открива ...
Вижте повече
Архивни кадри, част от софийската графити сцена, ще бъдат представени в изложбата „Sofia Urban Art. Из историята на графитите и уличното изкуств ...
Вижте повече
Рок групата "Джеймс" оглави британската класация за албуми с Yummy, съобщи на сайта си официалната компания, която следи продажбите и съставя чартовет ...
Вижте повече
Армин ван Бюрен идва в София на 30 август. Сетът на петкратния носител на титлатa „Най-добър диджей в света“ на арена „София“ (Столичен колодрум) е ча ...
Вижте повече
Режисьорът на отличения в Лондон филм „20 дни в Мариупол“ Мстислав Чернов каза, че за него е „по-важно от всякога“ да говори за Украйна на наградите Б ...
Вижте повече
Паралелната секция "Петнайсетдневка на режисьорите" на кинофестивала в Кан учреди награда "Изборът на публиката", съобщи Скрийн дейли. Спонсор на при ...
Вижте повече
Ник Кейв и групата "Бед сийдс" ще издадат 18-ия си студиен албум Wild God през тази година, съобщи "Билборд".  Предишният албум Ghosteen от 2019 ...
Вижте повече
Група „Фактор“ отбелязва 50-годишнина с най-добрите си песни и приятели. Събитието е на 9 май в зала 1 на НДК, съобщават организаторите. На концерта ...
Вижте повече
"Форт Бояр" - крепост, превърнала се декор на френско телевизионно състезание, е застрашена от капризите на времето и е планирано до 2028 г. да бъде р ...
Вижте повече

НАТФИЗ

През 2018 г. Богданов завършва актьорско майсторство в НАТФИЗ. Неговият опит сочи, че фокусът на обучението в академията пада предимно върху театъра, докато филмовото изкуство е донякъде пренебрегнато.  

„Имаше една дисциплина, „Кино и телевизия“, за един или два семестъра, но стоеше много встрани в цялата лудница там. Снимахме къси парчета, монолози или диалогични сцени, но липсваше задълбаване – не е била сериозна дисциплина, за която да отделиш сериозно време и внимание. В този смисъл, малко липсва обучение във филмово изкуство. Хубавото беше, че хората от филмовия факултет, които изучаваха режисура и операторско майсторство, бяха насърчавани да работят по задачите си (късометражни филми и римейкове на сцени от известни филми) с актьорите от театралния факултет. По този начин се запознаваш с хора от киното, виждаш какъв е процесът там. Беше интересно. Те също не знаят всичко, не са толкова опитни и се учите заедно“, поясни актьорът. 

В този процес обаче за актьорите липсва пряка обратна връзка от страна на преподавателите. "Те дават обратна връзка на режисьора, а режисьорът евентуално дава обратна връзка на теб".

Студентите от НАТФИЗ преминават през един от най-тежките учебни процеси по отношение на интензитета на обучението. Имат занятия и през уикендите, репетират постоянно и учебният ден е от 9:00 сутринта до 10:00 ч. вечерта. Всеки курс се води от артистичен ръководител, който напътства студентите през четирите им години в академията.

„Той те вкарва в театъра, попиваш неговия вкус, учи те на всякакви неща. Има художествени ръководители, които са актьори и такива, които са режисьори. Аз бях при професор Маргарита Младенова, която е режисьор. Всеки от ръководителите преподава по много различен начин – представляват тотално различни школи, изповядват различни неща в професията, интересуват се и обръщат внимание на различни неща. По тази причина не мога да дам обща обратна връзка за обучението в НАТФИЗ. От моя опит, с моя преподавател – не бих го променил, радвам се от това, което съм взел“, заяви Богданов. 

Първата му среща с театъра идва през ученическите му години във Варна, когато посещава школата на Стоян Радев: „От него съм научил много. Това, което винаги ще ми свети като лампа в главата от него е, че трябва да правиш всичко по силите си да намираш смисъла в това, с което се занимаваш, а не просто да се носиш по течението. Стоян е брилянтен актьор със страхотна енергия, аз го обожавам. Той е актьор. Не можеш да го сбъркаш, не можеш да кажеш, че работи в офис – само като му видиш лицето, вече знаеш, че е актьор“.

В „Алфа“ работи с други утвърдени имена в индустрията. Стефан Вълдобрев изпълнява ролята на негов преподавател и ръководител на екипа му, а Бърнев играе негов баща. Макар да изтъква, че се е поучил от този опит, Богданов е търсил от тях съвети и трикове за професията.

„Чувал съм, че някои колеги мислят актьорството като занаят – аз не го виждам така. От професора ми в НАТФИЗ ми е останало това – да си актьор не е занаят, не са технически умения, които трябва да научиш и да прилагаш в работата си на сцената. По-дълбока работа е. Трябва да работиш със сензитивността си, с емоционалните си натрупвания, с интелекта си, а не с просто някакъв набор от умения“, подчерта актьорът. 

ТЕАТЪР СРЕЩУ КИНО

Преди да се присъедини към актьорския състав на Алфа, Богданов играе в редица театрални пиеси. По време на първата си година в НАТФИЗ е поканен да играе в пиесата „Кавказкият тебеширен кръг" на Варненския драматичен театър. Следват роли в редица софийски театри, както и в пиесата „Одисей" на Пловдивския драматичен театър.

Според него няма такова нещо като преход от сцената към екрана: „Аз ги приемам като две напълно различни писти – ти си различен актьор в театъра и различен в киното. Поне аз така ги усетих от скромния си опит. Имам една любима реплика от Марчело Мастрояни, любимецът на режисьора Федерико Фелини, снимал се е в много негови филми, легендарен италиански актьор. Той казва: „Театърът е училището, а киното е междучасието“. В киното даваш по-малко чисто физически. В театъра имаш сцена, която трябва да овършееш цялата, да я превземеш, да я напълниш със своята енергия. В киното всичко е много смалено, много по-минималистично и обрано. Плюс това театърът е на живо – там нямаш втори шанс“, посочи Богданов. 

РАБОТНИЯТ ПРОЦЕС ПО „АЛФА“

Първият му опит като актьор в телевизионен сериал в България е положителен, въпреки че преди е чувал негативни коментари за снимачния процес в страната: „Това, което ме изненада приятно е, че целият екип се отнасяше адски сериозно към работата. Защото съм чувал за други сериали, че се снима малко на кило: „Няма време, няма пари, дай да снимаме, станало – нестанало, давай’.“

Актьорите и екипът провеждат репетиции на маса – нещо, което Богданов определя като лукс, когато става дума за български телевизионни сериали: „Чувал съм, че в повечето сериали изобщо не се прави.  В театъра режисьорът и актьорите, а понякога и сценографът, се събират на една маса в продължение на месец – месец и половина. Прави се действен анализ на целия текст, връща се, върти се, за да се стигне до идеята на режисьора. Това се отплаща, както и тук. За „Алфа“ преминахме през подобен процес, макар и доста смален. В театъра това е начинът на работа. Напоследък ми прави впечатление, че малко се съкращава времето за осмислянето на текста, забелязвам тенденция да се обръща повече внимание на визуалната част и там, което по някакъв начин обезсмисля процеса на маса. Но според мен, той е 70 процента от работата върху една пиеса“, обясни той.

Работният процес по „Алфа“ е разделен на няколко снимачни блока от 15-20 дни, между които има репетиции на маса по 5 до 10 дни.

„Изчитали сме целите епизоди по няколко пъти, коментирали сме защо се казва дадено нещо, какво означава. Коментирали сме много по линиите на персонажите – как се развиват, накъде отиват, защо казват и правят това. Това беше наистина голям плюс и се надявам, че си личи в сериала, че е работено по тези персонажи, а не са просто някакви схематични и написани линии на герои, които актьорите не са успели да направят свои“, каза Богданов. 

Допълни, че актьорите в „Алфа" са имали свободата да обсъждат репликите си със сценариста: „Аз лично съм променял някои неща по моя персонаж чисто като начин на изказване. Сменял съм думи, словоред, за да звучи повече като това, за което сме си говорили. Като се пише е едно, но като тръгнеш да го изговаряш е друго. Забелязал съм, че режисьорите и сценаристите са отворени към това актьорът да сменя думи и други козметични неща, така че да може да се чувства по-комфортно и да звучи по-натурално“.

Работният процес не протича без трудности. Седмица преди заснемането на втория епизод Богданов къса коленни връзки. „Само се молех да не куцам. Болеше ме, но не куцах“, спомня си той. 

Актьорът обърна специално внимание на работата на оператора Александър Станишев: „Нещо специално в сериала е начинът, по който е заснет. Операторът Сашо Станишев, има своя естетика, която не можеш да сбъркаш. Като човек, който е много запален по фотография, се впечатлявам много, когато видя фотограф, който има такава силно изразена естетика, защото това е много трудно да за постигане. Личи си много в сериала. Използваше широки обективи, има много изкривени кадри, светлинният баланс е доста синкав, представя града в различна светлина – не можеш да кажеш, че е София, когато гледаш,“ заяви той.

ЗАЩО „А.“? 

Докато другите актьори и членове на екипа фигурират с името и фамилията си в надписите, той е изписан като Георги А. Богданов, и това има своята предистория. „Баща ми се казва Атанас и това е първата буква на презимето ми. Когато бях малък, в гимназията, в тетрадките си постоянно пишех буквата А. Докато слушам какво обяснява учителката, аз си пиша А-та. Не знам защо – просто през цялото време го правех. В един момент реших, че искам това „А“ да ми е в името и да си стои там, харесва ми как изглежда,“ каза той. 

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражби
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражбите, установени в институцията, предаде ДПА. Общо 626 от около 1500 изчезнали или откраднати предмета вече са наме ...
Европейската нощ на музеите предизвика дълги опашки пред музеите
Дълга опашка се изви пред сградата на Етнографския музей и Националната галерия в София. Поради големия наплив, охраната на бившия дворец пускаше хората на групи. В Етнографския му ...
"Валкюра" на Софийската опера и балет вдигна на крака публиката в Националната опера и балет в Скопие
„Валкюра” на Софийската опера и балет вдигна на крака пълната зала на Националната опера и балет в Скопие. Четиричасовият спектакъл под режисурата на Пламен Карталов бе ...
Пол Маккартни e първият британски музикант милиардер
Пол Маккартни стана първият британски музикант милиардер, предаде АФП. Вестник „Сънди Таймс“ (Sunday Times) публикува традиционния си годишен списък с най-богатите хора във Велико ...
Режисьорката Андреа Арнолд представи новия си филм, който е в основната конкурсна програма на фестивала в Кан
Британската режисьорка Андреа Арнолд представя новия си филм "Птица" (Bird) в конкурсната програма на кинофестивала в Кан, съобщи АФП. Лентата е в стила на социално ангажираните фи ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражби
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражбите, установени в институцията, предаде ДПА. Общо 626 от около 1500 изчезнали или откраднати предмета вече са наме ...
Тейлър Суифт оглавява британската класация за албуми
Тейлър Суифт се завърна начело на британската класация за албуми с The Tortured Poets Department, съобщи на сайта си официалната компания, която следи продажбите и съставя чартовет ...
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Иранският режисьор Мохамад Расулоф, който участва със свой филм в надпреварата за наградата "Златна палма" на кинофестивала в Кан, е избягал пеша от родината си, където беше осъден ...
Националният политехнически музей посрещна първи посетители в обновения кабинет по физика
Националният политехнически музей (НПТМ) посрещна първите гости в обновения демонстрационен кабинет по физика, въпреки че все още се осъществяват финални довършителни дейности, съо ...
Продължение на анимационния филм "Моят съсед Тоторо" ще бъде показано в Кан
Четири непоказвани досега късометражни филма на японското студио "Гибли", което ще получи почетна "Златна палма" в Кан, в понеделник, 20 май, ще бъдат представени на фестивала, вкл ...
Тикер в 20:00 ч.
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражбите, установени ...
Начало Тонът на времето
4819
Тонът на времето

Георги А. Богданов: Бил съм на доста кастинги и съм се провалял много пъти

„Алфа" разказва за преподавател в катедрата по наказателно-правни науки, който се подготвя за професионалното си завръщане като ръководител на новосформиращ се отдел „Серийни престъпления“.Четирима негови студенти се явяват на конкурс за една от позициите в екипа. В актьорския състав са познати актьори като Иван Бърнев и Стефан Вълдобрев, но и млади таланти като Богданов, Валентина Каролева, Виолина Доцева и Спартак Панталеев
| 23 Март 2024, 08:01 ч.
Георги А. Богданов: Бил съм на доста кастинги и съм се провалял много пъти
Георги А. Богданов: Бил съм на доста кастинги и съм се провалял много пъти
Снимка © DFA

През 2022 година актьорът Георги А. Богданов беше номиниран за дебют на наградите „Икар“ – за участието си в спектакъла „Пазаруване и секс“ (реж. Димитър Илиев). В края на февруари направи своя пробив в телевизията с водеща роли в сериала „Алфа“ по Би Ти Ви.

В интервю , той говори за ползите и недостатъците в обучението в Националната академия за театрално и филмово изкуство (НАТФИЗ), както и за разликите между българските театър и кино. 

„Алфа" разказва за преподавател в катедрата по наказателно-правни науки, който се подготвя за професионалното си завръщане като ръководител на новосформиращ се отдел „Серийни престъпления“. Четирима негови студенти се явяват на конкурс за една от позициите в екипа. В актьорския състав са познати актьори като Иван Бърнев и Стефан Вълдобрев, но и млади таланти като Богданов, Валентина Каролева, Виолина Доцева и Спартак Панталеев.

Макар сега те да попадат под светлината на прожекторите, пътят до този момент не е лесен. „Аз съм бил на доста кастинги, преди да снимам за първи път сериал и съм се провалял много пъти. Не мисля, че е лесно. Въпрос на късмет е, защото е супер субективно това дали ще те изберат. Дали ще паснеш точно на този човек, на когото е идеята, дали той вижда точно такъв като теб в тази роля. Може да си много добър актьор, но да не ставаш за това конкретно нещо“,  обясни Богданов.

Повече от NRD2+

НАТФИЗ

През 2018 г. Богданов завършва актьорско майсторство в НАТФИЗ. Неговият опит сочи, че фокусът на обучението в академията пада предимно върху театъра, докато филмовото изкуство е донякъде пренебрегнато.  

„Имаше една дисциплина, „Кино и телевизия“, за един или два семестъра, но стоеше много встрани в цялата лудница там. Снимахме къси парчета, монолози или диалогични сцени, но липсваше задълбаване – не е била сериозна дисциплина, за която да отделиш сериозно време и внимание. В този смисъл, малко липсва обучение във филмово изкуство. Хубавото беше, че хората от филмовия факултет, които изучаваха режисура и операторско майсторство, бяха насърчавани да работят по задачите си (късометражни филми и римейкове на сцени от известни филми) с актьорите от театралния факултет. По този начин се запознаваш с хора от киното, виждаш какъв е процесът там. Беше интересно. Те също не знаят всичко, не са толкова опитни и се учите заедно“, поясни актьорът. 

В този процес обаче за актьорите липсва пряка обратна връзка от страна на преподавателите. "Те дават обратна връзка на режисьора, а режисьорът евентуално дава обратна връзка на теб".

Студентите от НАТФИЗ преминават през един от най-тежките учебни процеси по отношение на интензитета на обучението. Имат занятия и през уикендите, репетират постоянно и учебният ден е от 9:00 сутринта до 10:00 ч. вечерта. Всеки курс се води от артистичен ръководител, който напътства студентите през четирите им години в академията.

„Той те вкарва в театъра, попиваш неговия вкус, учи те на всякакви неща. Има художествени ръководители, които са актьори и такива, които са режисьори. Аз бях при професор Маргарита Младенова, която е режисьор. Всеки от ръководителите преподава по много различен начин – представляват тотално различни школи, изповядват различни неща в професията, интересуват се и обръщат внимание на различни неща. По тази причина не мога да дам обща обратна връзка за обучението в НАТФИЗ. От моя опит, с моя преподавател – не бих го променил, радвам се от това, което съм взел“, заяви Богданов. 

Първата му среща с театъра идва през ученическите му години във Варна, когато посещава школата на Стоян Радев: „От него съм научил много. Това, което винаги ще ми свети като лампа в главата от него е, че трябва да правиш всичко по силите си да намираш смисъла в това, с което се занимаваш, а не просто да се носиш по течението. Стоян е брилянтен актьор със страхотна енергия, аз го обожавам. Той е актьор. Не можеш да го сбъркаш, не можеш да кажеш, че работи в офис – само като му видиш лицето, вече знаеш, че е актьор“.

В „Алфа“ работи с други утвърдени имена в индустрията. Стефан Вълдобрев изпълнява ролята на негов преподавател и ръководител на екипа му, а Бърнев играе негов баща. Макар да изтъква, че се е поучил от този опит, Богданов е търсил от тях съвети и трикове за професията.

„Чувал съм, че някои колеги мислят актьорството като занаят – аз не го виждам така. От професора ми в НАТФИЗ ми е останало това – да си актьор не е занаят, не са технически умения, които трябва да научиш и да прилагаш в работата си на сцената. По-дълбока работа е. Трябва да работиш със сензитивността си, с емоционалните си натрупвания, с интелекта си, а не с просто някакъв набор от умения“, подчерта актьорът. 

ТЕАТЪР СРЕЩУ КИНО

Преди да се присъедини към актьорския състав на Алфа, Богданов играе в редица театрални пиеси. По време на първата си година в НАТФИЗ е поканен да играе в пиесата „Кавказкият тебеширен кръг" на Варненския драматичен театър. Следват роли в редица софийски театри, както и в пиесата „Одисей" на Пловдивския драматичен театър.

Според него няма такова нещо като преход от сцената към екрана: „Аз ги приемам като две напълно различни писти – ти си различен актьор в театъра и различен в киното. Поне аз така ги усетих от скромния си опит. Имам една любима реплика от Марчело Мастрояни, любимецът на режисьора Федерико Фелини, снимал се е в много негови филми, легендарен италиански актьор. Той казва: „Театърът е училището, а киното е междучасието“. В киното даваш по-малко чисто физически. В театъра имаш сцена, която трябва да овършееш цялата, да я превземеш, да я напълниш със своята енергия. В киното всичко е много смалено, много по-минималистично и обрано. Плюс това театърът е на живо – там нямаш втори шанс“, посочи Богданов. 

РАБОТНИЯТ ПРОЦЕС ПО „АЛФА“

Първият му опит като актьор в телевизионен сериал в България е положителен, въпреки че преди е чувал негативни коментари за снимачния процес в страната: „Това, което ме изненада приятно е, че целият екип се отнасяше адски сериозно към работата. Защото съм чувал за други сериали, че се снима малко на кило: „Няма време, няма пари, дай да снимаме, станало – нестанало, давай’.“

Актьорите и екипът провеждат репетиции на маса – нещо, което Богданов определя като лукс, когато става дума за български телевизионни сериали: „Чувал съм, че в повечето сериали изобщо не се прави.  В театъра режисьорът и актьорите, а понякога и сценографът, се събират на една маса в продължение на месец – месец и половина. Прави се действен анализ на целия текст, връща се, върти се, за да се стигне до идеята на режисьора. Това се отплаща, както и тук. За „Алфа“ преминахме през подобен процес, макар и доста смален. В театъра това е начинът на работа. Напоследък ми прави впечатление, че малко се съкращава времето за осмислянето на текста, забелязвам тенденция да се обръща повече внимание на визуалната част и там, което по някакъв начин обезсмисля процеса на маса. Но според мен, той е 70 процента от работата върху една пиеса“, обясни той.

Работният процес по „Алфа“ е разделен на няколко снимачни блока от 15-20 дни, между които има репетиции на маса по 5 до 10 дни.

„Изчитали сме целите епизоди по няколко пъти, коментирали сме защо се казва дадено нещо, какво означава. Коментирали сме много по линиите на персонажите – как се развиват, накъде отиват, защо казват и правят това. Това беше наистина голям плюс и се надявам, че си личи в сериала, че е работено по тези персонажи, а не са просто някакви схематични и написани линии на герои, които актьорите не са успели да направят свои“, каза Богданов. 

Допълни, че актьорите в „Алфа" са имали свободата да обсъждат репликите си със сценариста: „Аз лично съм променял някои неща по моя персонаж чисто като начин на изказване. Сменял съм думи, словоред, за да звучи повече като това, за което сме си говорили. Като се пише е едно, но като тръгнеш да го изговаряш е друго. Забелязал съм, че режисьорите и сценаристите са отворени към това актьорът да сменя думи и други козметични неща, така че да може да се чувства по-комфортно и да звучи по-натурално“.

Работният процес не протича без трудности. Седмица преди заснемането на втория епизод Богданов къса коленни връзки. „Само се молех да не куцам. Болеше ме, но не куцах“, спомня си той. 

Актьорът обърна специално внимание на работата на оператора Александър Станишев: „Нещо специално в сериала е начинът, по който е заснет. Операторът Сашо Станишев, има своя естетика, която не можеш да сбъркаш. Като човек, който е много запален по фотография, се впечатлявам много, когато видя фотограф, който има такава силно изразена естетика, защото това е много трудно да за постигане. Личи си много в сериала. Използваше широки обективи, има много изкривени кадри, светлинният баланс е доста синкав, представя града в различна светлина – не можеш да кажеш, че е София, когато гледаш,“ заяви той.

ЗАЩО „А.“? 

Докато другите актьори и членове на екипа фигурират с името и фамилията си в надписите, той е изписан като Георги А. Богданов, и това има своята предистория. „Баща ми се казва Атанас и това е първата буква на презимето ми. Когато бях малък, в гимназията, в тетрадките си постоянно пишех буквата А. Докато слушам какво обяснява учителката, аз си пиша А-та. Не знам защо – просто през цялото време го правех. В един момент реших, че искам това „А“ да ми е в името и да си стои там, харесва ми как изглежда,“ каза той. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражби
Европейската нощ на музеите предизвика дълги опашки пред музеите
"Валкюра" на Софийската опера и балет вдигна на крака публиката в Националната опера и балет в Скопие
Пол Маккартни e първият британски музикант милиардер
Режисьорката Андреа Арнолд представи новия си филм, който е в основната конкурсна програма на фестивала в Кан
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Тонът на времето
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражби
Авансцена
Тейлър Суифт оглавява британската класация за албуми
Цветни аспекти
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.